CL6
  Uživatel : nepřihlášený
 
CB klub Česká Lípa
ODKUD KAM Vzdálenost (km): Azimut:
číslo článku :
NĚCO ZDARMA
PRO TVOJE STRÁNKY

Do soutěže
Letní polní den 2018
zbývá

Přihlášení na některé
akce klubu

Vítejte na www.CBDX.cz

Banka deníků
On-line přehled deníků

Poznačte si v kalendáři
Info o akcích můžete i sami vkládat

Pojedete na portejbl ?
Tak o tom dejte vědět !

Prodám - Koupím - Vyměním
Burza, sami si můžete vkládat inzeráty - ty jsou pak rozesílány emailem všem odběratelům

CB kluby, odkazy
Chybí zde Váš CB klub, expedice a pod ? Doplňte si ji ...

Začínáme na CB

Náš CB klub Česká Lípa

Klubové záležitosti
Činnost klubu
Expedice Borůvka
Download souborů
Plánujeme ...
Zúčastnili jsme se
Napsali nám
Diskusní fórum
Lokátorová mapa světa

Soutěž
LETNÍ POLNÍ DEN 2018

Přihláška do soutěže
Letní polní den 2018
Propozice soutěže LPD 2018
VÝSLEDKOVÁ LISTINA LPD 2017
Historie LPD v datech
Články o soutěži LPD
Diskusní fórum věnované soutěži LPD
Program Deník LPD.EXE

Česká CB Liga 2016/2017

Tabulky pořadí 2017/2018
Tabulky pořadí 2016/2017
Tabulky pořadí 2015/2016
Tabulky pořadí 2014/2015
Tabulky pořadí 2013
Tabulky pořadí 2012
Tabulky pořadí 2011
Tabulky pořadí 2010
Tabulky pořadí 2009
Články - CB Liga
Propozice CB liga
DISKUSE - CB Liga
Historie CB ligy

Eter bez hranic

Přihláška EBH
Přehled přihlášených
Propozice - EBH
Články - Eter bez hranic

Expedice VIKING 2016

Expedice VIKING 2016
Přehled SMS zpráv

archiv :
Články expedice IBERIA 2014
Články expedice BALKÁN 2012

Programy ke stažení

Lokátorová mapa
Deník LPD.EXE
Deník pro LPD (WORD)

Přehledy

Seznam všech ČLÁNKŮ
Autoři článků
Seznam všech ANKET
Seznam všech DISKUSÍ

Právě tento Web čte 21 lidí.

Z toho privilegovaných uživatelů : 4

Jak získat vyšší privilegia ? Vyplň formulář a je to.

Co tím získáš ?
Budeš si moci libovolně kdykoliv měnit některá nastavení, která jsou anonymním uživatelům nedostupná včetně možnosti vkládat svoje komentáře a příspěvky ke článkům ...

Ověř svoji volačku :
Ověř lokátor místa :
ověřte si doménu:
Předpověď počasí z
www.meteopress.cz




Hledej na Seznamu v našich stránkách :
 http://www.CBDX.cz  > Expedice Radegast  > Historie Radegastů.
   Verze pro TISK  /   Poslat upozornění na článek komu :     od koho :  

Historie Radegastů
13.12.2016 21:51:17  - Venca Chotěšov CL-39 - Expedice Radegast
Tento rok se exp.Radegast dožila 20 ti let trvání od svého založení které se traduje od r. 1996.
                                                                                                                                                                                                 

Tento rok se exp.Radegast dožila 20 ti let trvání od svého založení, které se traduje od r. 1996. Jak tak přemítám o tom, jak to vlastně všechno začalo, tak docházím k tomu, že vlastně jen díky politice let 89 – 95, kdy jsem se cítil již tak unaven a znechucen (dnes je to na pozvracení), že mne postihl infarkt, který mne nejen uvrhl na lůžko, ale upoutal na rok do nečinnosti. Moje další budoucnost i přes nezlomný pocit, že to beze mne na obci nepůjde i přes přehnané ambice se jevila katastrofálně.
Díky bohu jsem včas poznal, že moje zvonění klíčema na Václaváku, sice vzalo sílu totalitě, ale ani náhodou neodpovídalo našim bláhovým představám o pádu režimu. Přivolalo jen ještě větší lumpy a zloděje a vypadá to, že by mi měli za to moje zvonění, moje děti useknou ruku, která ty klíče držela.
Potřeboval jsem se nějak srovnat, nějak tomu všemu utéci. Zkrátka zalést někam do kouta a počkat až to přejde. Rybář by zalezl k vodě, myslivec do lesa a co chudák OK radioamatér?? V koncesovaném světě se děly neskutečné „zázraky“. Rušily se OK kluby, kolektivky coby pomníky minulého režimu. Nejednou nebylo nic dobře všechno minulé stálo za prd, ale to nové u AMA stálo za 3 prdy. Tak ani tudy nevedla cesta. Tak jsem hledal a snažil se tomu nějak utéci. Měl jsem kromě AMA také vztah k létání a protože jsem, vzhledem k výkonu funkce porevolučního starosty měl možnosti, založil jsem a legalizoval s pár kamarády piloty, které také postihlo likvidační šílenství, letiště Aviatik klub Chotěšov, dnes již známé a plně v provozu.
Létání je krásný koníček ale OK koncesi jsem vlastnil již od roku 1972 a toto hobby bylo silnější než létání a tak jsem kamarádům poděkoval, předal jim otěže a s přáním hodně štěstí odešel s tím, že si občas s jejich pomocí vyskočím do vzduchu.


Tak a tady v roce 1996 začíná historie exp.Radegast


Na letišti se mi povedlo kolem sebe shromáždit pár nelétajících přátel,  kteří měli zájem o řízení létání na malém letišti a tím i o radioprovoz, tedy i o radiozařízení a všechno co je s tím spojené. Vytvořil se malý CB radioklub při Aviatiku Chotěšov. Nikdo z nich neprahnul po koncesi ani po registraci a politika jim byla úplně ukradená. Zkrátka moje krevní skupina. Měli svůj zájem a to jim stačilo. A tady padl první nápad ustavit expedici s názvem RADEGAST. Myslím, že to první navrhl Venca Holýšov.

Proč Radegast?

Myslíte si, že je v tom pivo? No na konci se k tomu pivu stejně dopracujeme, ale hlavní důvod byl, že jsme všichni móóc rádi jedli, pili a hodovali. (to bylo nějakých prasátek na grilu co jsme zbaštili za ty roky). No a Radegast je starověký slovanský bůh hojnosti a to je ten pravý důvod názvu. Teda podle boha hojnosti RADEGASTA


Takže první zakládající členové exp.Radegast byli:
Venca Mantov, Venca Chotěšov, Venca Holýšov a Hříbek Mantov ( jinak také Venca). Samej Venca. Tak, že je Vám jasné jak vypadalo 28. září a to jsme ještě nebyli svatí! (sv.Václav)

Zprvu jsme jezdili po kopcích jen tak pro zábavu ladem skladem, jedli, pili hodovali. Po roce jsme tohle ježdění začali uhlazovat, začali jsme tomu dávat jakýsi řád. Začali jsme dávat dohromady odpovídající techniku ( Yagy, Tatra 805, několik 5/8 , půlek, Magirus 12m, Magirus 18m, klapkový Magirus atd.atd. a pověstná Škoda 1203 Taz 1500) a přicházeli i odpovídající výsledky. Z každého výjezdu na kótu jsme vytvořili a posílali na požádání QSL, kterých bylo celkem 67 tipů a rozesláno na požádání do roku 2006 jich bylo 480. Mnozí je mají ve svých sbírkách.

Doubrava_600.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
Cerna_Stud.600.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
Dobrosov_600.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
Hot.Hora_600.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Přihlásili jsme se do CB ligy, kterou tehdy řídil Milan 42. Začali jsme se zúčastňovat všech možných soutěží. (RKL, EBH, Mušky Babky Kosačky, LPD ČL, SPD). Radegasti začali publikovat v časopisu Výzva na Kanále.   Jméno Radegast se pomalu začalo ukládat do podvědomí CB veřejnosti.
Již v roce 1996 jsme začali diskutovat CB expedici do zahraničí. Tady již jen přání nestačilo. Muselo se všechno řádně domyslet, sehnat peníze a techniku. A nejednou ze 7 členů skupiny se našel jen 1 Venca Mantov odhodlaný tuhle cestu nejenom podpořit, ale i podstoupit  a vzít na sebe i patřičný díl odpovědnosti.

Dva lidi je málo na něco takového. Min.3! Ale i to je málo! A tak se shánělo a shánělo a šlo to těžko, protože byly zapotřebí hlavně peníze, ale nakonec se povedlo a v roce 1996 byla exp.do Maroka na světě.

Než jsme vyrazili na cestu dlouhou cca 8000 Km potřebovali jsme techniku vyzkoušet. Hlavně auto tehdy Taz 1500. Zvolili jsme cestu do Dánska na ostrov Romó cca 2000 Km. Pro tuto příležitost byl vytvořen tento QSL, který mnozí z vás znají a který nás provázel po všechny expedice po Evropě. Jediná změna na tomto QSL byla vždy jen další žlutě zabervená zemička:

Dansko_2.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

A protože všechno na cestě do Dánska a zpět proběhlo hladce, tak jsme jen dotankovali jak pohonné hmoty, potraviny tak peněženky a Hrrr do Maroka. Hurá na první zahraniční expedici v daném 11cti letém slunečním cyklu.

maroko_600.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Naše zahraniční expedice se začaly dostávat na úvodní stránku nejenom Výzvy na Kanále, ale začaly se objevovat i v CB časopisech mimo naší republiku.


Třetí cesta 1998 vedla přes Itálii, kde jsme navštívili San Marino, poloostrov Gargáno a v přístavu Brindisi jsme se nalodili na trajekt, který nás přepravil do Řecka. Dále napříč Řeckem přes Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko a Rakouskem domů.


Čtvrtá cesta 2000 zahřívací kolo před cestou do Turecka . Byla jen 14 denní a měla prověřit pouze stav auta Taz 1500. Při této cestě jsme navštívili část Nizozemí a Francii, kterou jsme projely podél Grand Kaňonu ( přes Alpy) až k pobřeží Stř. moře. Podél pobřeží Francouzkou a Italskou Riviérou jsme navštívili Monako (Monte Carlo) a napříč Italskými Alpami Rakouskem domů.


Pátá cesta ten samý rok 2000 přes Maďarsko , Rumunsko do Varny a podél pobřeží Černého moře do Turecka a napříč Tureckem k Marmarskému moři a přes Edirne Bulharskem, Rumunskem, Maďarskem a Slovenskem domů.


Šestá cesta rok 2002 vedla přes Polsko , Lotyšsko, Litevsko, Estonsko a trajektem do Finska a dále Švédskem za polární kruh na Nordcap a Laponskem zpět do Estonska a podél Baltického moře do Polska a přes Slovensko se zastávkou v Tatrách domů. QSL pro tuto příležitost má již žlutě vyznačenou skoro celou Evropu. Bíle zůstává jen bývalá Jugoslávie, Makedonie a Albánie. Území kde v té době bylo dost nebezpečno.

nortkap_600.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Sedmá cesta rok 2005 a v tomto slunečním 11ti letém maximum cesta poslední se jevila velmi krátká. Byla jen do Chorvatska do přístavu Sukošan, kde na nás čekala Jachta Eva II se svým kapitánem, kteří se s námi vydali navštívit ostrovy v Jaderském moři. Vis, Brač, Hvar, Korčula, Pelješač a 12 ostrovů Kornati. Dále přístavy Dobrovnik, Split, Primošten do Šibeniku a Prjuklanskim jezerem do Skradinu a do nár.parku Krka.

jadran_2_300.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Tato cesta byla završením jednak 11cti letého slunečního cyklu, ale také přicházelo 10 leté výročí v následujícím roce. Jak jsme ho absolvovali a jak probíhalo dalších 10 let necháme na příští článek.


Venca Chotěšov

636 x shlédnut článek : http://www.cbdx.cz/clanek2898-historie-radegastu.htm
Vaše diskuse, připomínky, náměty, návrhy, myšlenky k článku - prostě cokoliv Vás napadne ...

Věc Datum a čas  Autor
 | Historie Radegastů Jakub Letná Praha 14.12.2016 15:51:42
 » Re:Historie Radegastů Venca Chotěšov CL-39 14.12.2016 19:16:17
 | Historie Radegastů Marconi Partizánske CL-83 13.12.2016 22:44:10
 » Re:Historie Radegastů Venca Chotěšov CL-39 14.12.2016 08:14:07
 | Historie Radegastů JORDÁN Nový Jičín 13.12.2016 22:13:38
 » Re:Historie Radegastů Venca Chotěšov CL-39 13.12.2016 22:25:06

 
1 2 3 4 5 Známka 1,0 známkovalo 21
                                                                                                                                                                 

RSS CB klub Česká Lípa - optimalizováno pro Internet Explorer 4.x , Netscape 4.7 a vyšší .
.