CL6
  Uživatel : nepřihlášený
 
CB klub Česká Lípa
ODKUD KAM Vzdálenost (km): Azimut:
číslo článku :
NĚCO ZDARMA
PRO TVOJE STRÁNKY

Do konce roku 2018 zbývá

Přihlášení na některé
akce klubu

Koštice 2018

Vítejte na www.CBDX.cz

Banka deníků
On-line přehled deníků

Poznačte si v kalendáři
Info o akcích můžete i sami vkládat

Pojedete na portejbl ?
Tak o tom dejte vědět !

Prodám - Koupím - Vyměním
Burza, sami si můžete vkládat inzeráty - ty jsou pak rozesílány emailem všem odběratelům

CB kluby, odkazy
Chybí zde Váš CB klub, expedice a pod ? Doplňte si ji ...

Začínáme na CB

Náš CB klub Česká Lípa

Klubové záležitosti
Činnost klubu
Expedice Borůvka
Download souborů
Plánujeme ...
Zúčastnili jsme se
Napsali nám
Diskusní fórum
Lokátorová mapa světa

Soutěž
LETNÍ POLNÍ DEN 2018

VÝSLEDKOVÁ LISTINA LPD 2018
Seznam závodníků & stav dodání deníků LPD 2018
Propozice soutěže LPD 2018
Historie LPD v datech
Články o soutěži LPD
Diskusní fórum věnované soutěži LPD
Program Deník LPD.EXE

Česká CB Liga 2018/2019

Tabulky pořadí 2018/2019
Tabulky pořadí 2017/2018
Tabulky pořadí 2016/2017
Tabulky pořadí 2015/2016
Tabulky pořadí 2014/2015
Tabulky pořadí 2013
Tabulky pořadí 2012
Tabulky pořadí 2011
Tabulky pořadí 2010
Tabulky pořadí 2009
Články - CB Liga
Propozice CB liga
DISKUSE - CB Liga
Historie CB ligy

Eter bez hranic

Přihláška EBH
Přehled přihlášených
Propozice - EBH
Články - Eter bez hranic

Expedice VIKING 2016

Expedice VIKING 2016
Přehled SMS zpráv

archiv :
Články expedice IBERIA 2014
Články expedice BALKÁN 2012

Programy ke stažení

Lokátorová mapa
Deník LPD.EXE
Deník pro LPD (WORD)

Přehledy

Seznam všech ČLÁNKŮ
Autoři článků
Seznam všech ANKET
Seznam všech DISKUSÍ

Právě tento Web čte 18 lidí.

Z toho privilegovaných uživatelů : 1

Jak získat vyšší privilegia ? Vyplň formulář a je to.

Co tím získáš ?
Budeš si moci libovolně kdykoliv měnit některá nastavení, která jsou anonymním uživatelům nedostupná včetně možnosti vkládat svoje komentáře a příspěvky ke článkům ...

Ověř svoji volačku :
Ověř lokátor místa :
ověřte si doménu:
Předpověď počasí z
www.meteopress.cz




Hledej na Seznamu v našich stránkách :
 http://www.CBDX.cz  > Soptík Hřensko  > Únorový Cínovec.
   Verze pro TISK  /   Poslat upozornění na článek komu :     od koho :  

Únorový Cínovec
25.2.2018 16:47:58  - Soptík Hřensko - Soptík Hřensko
Avizovaný seznam portejblistů sliboval pestrou zábavu.
                                                                                                                                                                                                 
Avizovaný seznam portejblistů sliboval pestrou zábavu. A jelikož na mě bylo téměř hozeno, že termín únorového výjezdu jsem zvolil já, nezbylo než vyjet taky. S velkou výbavou jsem naposled vyjel snad na loňské LPD, takže oprášit, vyhnat myši a podobně... No a taky vlastně poprvé vyzkoušet na ostrý výjezd "nové" portejblové vozítko.
První a jediná myšlenka ihned padla na Pramenáč u Cínovce. Poslední dva roky jezdím na soutěže jen tam, takže jsem ani nic jiného nechtěl vymýšlet. V létě je tam krásně, předpokládal jsem, že v zimě to nebude o nic horší.

V sobotu ráno tedy začaly přípravy na mrazivou noc, předpověď tomu tak napovídala a nakonec nebyla vůbec mimo.
img1.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
Důležité je palivo, takže z jedné strany centrály je benzín a z druhé pro změnu palivo pro vnitřní užití. Jezdím sám, takže by stačila jedna flaška, ale co kdyby přišel třeba polesný, nebo hajný... Motorovku v poštovní bedně už nevyndavám, nářadí na drobné opravy a úpravy, pákovky na zámky, kdyby náhodou někoho zase napadlo mě zamknout v lese.

Dopředu pak anténa, stožár, rádio, žrádelní taška a další propriety a připraveno k vyjetí. Přibalen byl i přímotop - hodil se.

Po obědě jsem musel vykonat ještě jednu "zdvořilostní" návštěvu a pak už jsem měl zelenou. Ve městě dotankovat auto, centrálu i kanystřík, v kaufu doplnit žrádelní tašku a pak směr Cínovec. Po cestě poslouchám počasí a prý nás čeká mrazivá noc, to zrovna projíždím pod Děčínským Sněžníkem - pro sněhovou vánici nebyl vidět a při představě, že jedu ještě o něco víš mi začíná být zima už po cestě. Ještě že je ta flaška až v kufru a ten se dá otevřít jenom klíčkem a ten je v zapalování...

Cesta až na Cínovec po silnicích vyšších tříd byla bez jediného problému, odbočím tedy na nějakou trojku z Cínovce na Moldavu, ta už je v souvislé vrstvě pokrytá uježděným sněhem se zmrazky. Takhle ujedu asi kilometr, když se objeví značka zákaz vjezdu s dodatkovou cedulkou, že to platí za 800m. Jedu si takhle dál, minu parkoviště a najednou závora, sice otevřená, ale za ní mulda sněhu asi metr vysoká. To asi, kdyby nějakýho vola napadlo, nerespektovat ten zákaz vjezdu. Objet by to šlo zcela bez potíží, ale v tu dobu, před čtvrtou hodinou, tam bylo ještě moc běžkařů a jiných čumilů. Takže obrat a směr Husův vrch asi o 3km dál.
Tam sice byli taky běžkaři, ale mulda podstatně menší.



Běžkařskou stopu jsem se snažil rozjezdit co nejmíň, opovrženíhodných pohledů jsem ale beztak ušetřen nebyl.
Po dojezdu na místo bylo třeba jako první zprovoznit elektrárnu a začít topit. Teplota sice byla na -7C, ale teplo je teplo. Takže když vrčela centrála za autem a uvnitř běželo 700W tepla, stopořila se anténa, zapojil trx a rád jsem zalezl do vyhřátého auta. Jenže ono zas tak vyhřáté nebylo, tedy o proti venku tam bylo o víc jak 15C tepla víc, ale pořád jen 4C. Takže kafe s rumíčkem a jak psal Venca, hrr na ně. To bylo kolem 17:30. Prolaďuju pásmo, spodní i horní kanály, FM i SSB, ale aktivita jen na CH28 - Sulejováček. Signál jak kdyby byl na ČS hranicích a čitelnost tak na půl, ale dává výzvy ze Svahové, no nechám ho ještě trochu vykecat. Prolaďuju a nic. Nikde ani ťuk. Vrátím se na Honzu a report od něj, že to mám v bordelu. Takže zase do zimy a kontrola spojů a antény. Zpět do auta a zkouška - furt nicmoc. Přestože je trx napájen ze samostatného akumulátoru, napadá mě jedině uzemnit smyčky. Jenže zkuste si cokoli zatlouct do zmrzlé země. Nejdřív jsem zkusil kalačem proseknout permafrost, ale 20cm do hloubky a pořád to skoro házelo jiskry. Dva kolíky se mě nakonec povedlo, na úkor dvou zlomených, zatlouct. Na jeden připojím svod z antény, na druhý pak centrálu. Zpět na Honzu a že to je lepší, ale pořád nic moc. Navíc sám slyším brum, ale už jen na některých kanálech. S vypnutou centrálou se nic nemění. Takže jsem konstatoval, že v zimě na portejbl nemá cenu brát letní anténu. Prostě potřebuje vzduch o kladných teplotách, aby fungovala tak, jak má.
img2.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
Ale pak už to nějak šlo, takže sem se uvelebil v relativním teple. Venku to mezitím kleslo k -12 a uvnitř to nastoupalo na necelých +5.

Pár spojení se udělalo, ale na zavedení deníku to ani nebylo. Klasika, V3D ze Slavětína, Honza Sulejovice ze Svahové, kontrolní a bonusová stanice Mirka Stankovany ze Sulejovic. Navíc se objevil Filip Kralovice, Zdeněk Lukov z okna domova a prý tam byl i Milan Peruc, ale toho jen náznakem. Takových stanic bylo víc, prostě letní anténa v zimě nepracuje jak má. Pak jsem se na delší dobu zakecal se Soptíkem Háje, ale to už padla teplota venku pod -15 a uvnitř to začalo z pracně vydobytých +6 pomalu klesat. Prostě půl auta včetně střechy prosklená a bez žádné izolace a v takové zimě 700W zkrátka nestačilo. Domnívaje, že tomu pomůžu tím skoro vzduchem chlazeným tříválcem jsem nastartoval auto a asi po 45 minutách už bylo skoro 15 na obou stranách, jen venku - uvnitř +. V éteru klid, už i Honza se uklidil do hospody, tak jsem si kolem 22 hod. zabalil fidlátka, dojedl grilované kuře a vyjel domů. Při balení jsem udělal pár spojení na VKV v DMR i analogu, ale jinak klid. Kdo normální by taky v takové zimě vylézal ven.

Kouknu do centrály, přesně půl nádrže pryč. Běželo na tom přes 4 hodiny jen topení 700W, takže spotřeba něco kolem 0,5 l/hod., celá nádrž by tak vydržela asi na 8-9 hodin.



Na cestu jsem si odložil kabát, ale to bylo špatně. Ono totiž venku najednou -17 a ten skoro vzduchem chlazený motor ještě za jízdy z kopce neohřál sám sebe na provozní teplotu, natož aby stíhal posílat aspoň trochu tepla dovnitř. A že cesta z kopce je dlouhá. Dole v Teplicích pod kopcem byla námraza na skle i zevnitř a ta zima nešla ani vyvětrat.

Ale výlet to byl pěkný, vyvětral jsem sebe i vybavení a podíval se na mráz i z druhé strany skla.

Děkuji všem a přeji hodně pohody do dalšího výjezdu.
509 x shlédnut článek : http://www.cbdx.cz/clanek3015-unorovy-cinovec.htm
Vaše diskuse, připomínky, náměty, návrhy, myšlenky k článku - prostě cokoliv Vás napadne ...

Věc Datum a čas  Autor
 | Únorový Cínovec Milda-Lesná Znojmo CL 53. 26.2.2018 21:35:17
 | Únorový Cínovec Hraboš Barrandov Praha 26.2.2018 18:48:13
 » Re:Únorový Cínovec Soptík Hřensko CL-95 26.2.2018 19:50:35
 | Únorový Cínovec Žán Braník Praha 26.2.2018 13:16:33
 » Re:Únorový Cínovec Žán Braník Praha 26.2.2018 13:18:03
 »» Re:Re:Únorový Cínovec Soptík Hřensko CL-95 26.2.2018 17:58:45
 »»» Re:Re:Re:Únorový Cínovec Žán Braník Praha 26.2.2018 18:27:24
 »»»» Re:Re:Re:Re:Únorový Cínovec Soptík Hřensko CL-95 26.2.2018 18:53:36
 | Únorový Cínovec Vláďa Tři Dvory CL-78 25.2.2018 21:23:09
 » Re:Únorový Cínovec Mates Brno 26.2.2018 09:05:14
 »» Re:Re:Únorový Cínovec Honza Sulejovice-CL 50 26.2.2018 22:23:49
 »»» Re:Re:Re:Únorový Cínovec Mates Brno 27.2.2018 08:01:38

 
1 2 3 4 5 Známka 1,0 známkovalo 11
                                                                                                                                                                 

RSS CB klub Česká Lípa - optimalizováno pro Internet Explorer 4.x , Netscape 4.7 a vyšší .
.