CB klub Česká Lípa CL - Charlie Lima CB klub Česká lípa, z.s.
Aktuality

Vyzýváme členy CB klubu Česká Lípa, kteří se na klubovém webu ještě nepřihlásili, aby tak učinili v zájmu řádné informovanosti o dění v klubu. Viz článek o registraci.

Bylo spuštěno přihlašování na VČS, uzávěrka je 19.4.2024. Článek k VČS je taktéž vydán. Těšíme se na všechny!

LPD 2018, Expedice ADAM-84, ET-156

Kategorie: Letní polní den, Popisy rozhleden a kopců, Všechny články

24.8.2018 12:00:58 - Jakub Letná Praha - Adam 84 - Pro letošní LPD bylo v plánu vyrazit opět na oblíbenou kótu Bouřňák (JO60UQ) ASL 869 m n.m.v Krušných horách. Ale jak už to tak bývá tak z původní velké sestavy pro pracovní vytížení sešlo a mě se nechtělo jet tak „daleko“ samotnému. O to více byl důvod vymyslet nějaké jiné soutěžní QTH, což mě na portejblech baví nejvíce.

Otázka jen, zda je to moudré zrovna pro nejoblíbenější závod vyrazit na kótu, kterou nemám dopředu vyzkoušenou. Řídím se heslem RISK JE ZISK a vyrážíme na nejvyšší vrchol TOK (JN69WQ) ASL 850 m n.m. bývalého vojenského prostoru, nyní CHKO Brdy. Abych byl přesný, tak naše vysílací stanoviště nebylo přímo na vrcholu, kde jsou poměrně vzrostlé stromy, ale na přilehlé dopadové ploše, kde v rozhledu nic nebrání a doufám že ani v šíření našeho signálu nic velkého vadit nebude.

Parťákem do nepohody mi je zkušený CBčkář Fantomas Krč, který se také nebojí vzít na záda těžký batoh a vyrazit na kopec. Okolo Sobotní jedné hodiny odpoledne jsme již pod kopcem, budeme vyrážet od Zaječova, kde se dá nejblíže k cíli zaparkovat. Poslední teplý oběd v místní hospůdce přišel vhod a dál už jen po svých. Když vše zabalíme a připevníme na batoh, přišlo zjištění, že batoh skoro ani neuzvednu. Batohy nám váží 27 a 25 Kg, to opravdu není ideální hmotnost na pohodový vandr a na 7 Km cestu pouze do kopce.

Pomalu stoupáme po dlážděných vojenských cestách, každé dva kilometry dáváme krátkou přestávku, tímto tempem se to dá zvládnout a jsme rádi že máme časový náskok.

Brdy oba moc dobře známe a nejsme zde poprvé, ale co se týče CB vysílání tak je to skoro premiéra, když opominu vysílání v LPD 2014 z vrcholu Praha, které se moc nepovedlo.
Pokračujeme okolo bývalého vojenského letiště,

kde záhy začíná cesta pořádně stoupat. Konečně se dostáváme k prvnímu bunkru, kde se již ukážou první výhledy a taky zde trochu fouká příjemný vánek, jelikož toho dne jsou teploty opět nad 30°C.

Další přestávka se odehrává u bunkru na Houpáku, kde chvilku zvažujeme jestli to celé neodvysílat z tohoto místa. Z Houpáku několikrát v minulosti vysílal třeba Míra Nový Knín.

Je pravda že už toho pod tíhou batohu mám taky celkem dost, ale my to přece dáme a budeme ještě o pár výškových metrů výše…. To prostě musíme a jdeme dál.

Cestou odbočuji z cesty v místě kde by měla být stará vojenská pozorovatelna,hned ji nacházím, chtěl jsem se podívat zda by v případě nejvyšší nouze posloužila jako úkryt před špatným počasím.

Cíl už je na dohled, kocháme se dalekými výhledy, ale nejvíce se těším až půjde batoh na zem a dáme si jedno studený.

Anténa je raz dva pohromadě a jde nahoru, žádné kotvení není třeba, nefouká a základna je pevně chycená do země.

Proběhlo pár testovacích spojení a již byl začátek závodu a deník se pomalu plní,

trochu jsem nesvůj, jelikož se mi zdá že v tom zmatku neslyším nějaké stanice Alfa, pásmo je celkem zarušené a říkám si, že druhé kolo bude snad o něco lepší. Slunce nám pomalu zapadá, ale teplota je stále příjemná okolo 16°C.

Poslední půlhodinu prvního kola se nevěnuji prakticky ničemu jinému než k odlovení Milana jako A-52, ale bohužel bez výsledku, tak řádek s pořadovým číslem 39 zůstal nevyplněný.

V přestávce před druhým kolem nemá ani cenu jít třeba spát, takže zkoušíme i jiné pásma jako je 80m na Rudově Yaesu 857, spojení na D-star…apod, já mám radost ze spojení na PMR s 0,5W na Donalda Most, který je doma na balkóně.
Ve druhém kole konečně spojení na Milana prochází a ještě několikrát spojení zopakujeme, naše DX míří ještě dál na Slovensko, ale vzhledem k pozici Toku, se nejedná o 400+ Km, to z Krušných hor by to bylo. Celkově jsem ale spokojený a 38 + 59 QSO není špatný počet, kolik to hodí bodů se dozvíme již v Sobotu v Holicích.

Ráno na Toku bylo kouzelné , slunce vycházelo, začalo hřát , já již v leže dělal poslední spojení do závodu, přitom okolo sebe trhal borůvky a brusinky, Fantomas Krč podával hlášení do meteo kroužku na 3.763 Mhz.

Celkově jsme měli veliké štěstí na počasí, během večera bylo i v dálce vidět několik blesků a černých mraků, okolo 4 hod. ráno spadlo doslova deset kapek, ale vystrašit nás to dokázalo hodně, jelikož žádný stan nebo přístřešek jsme neměli, nedovedu si představit co bychom dělali kdyby přišla nějaká průtrž mračen. Během dopoledne po krátkém odpočinku vše pobalíme

a vydáme se pomalu pod kopec, cestou děláme nějaké fotky,

batohy jsou o nějaké to jídlo a pití lehčí a z kopce se jde lépe, jen ta voda nám rychle dochází. V tom jsem si vzpomněl, že nedaleko znám jednu pěknou studánku, je to trochu z trasy, ale jdeme k ní. Je to krásné místo s velmi dobrou vodou a potokem, kde se trochu ochladíme před další cestou.

teplota vody byla ideální a osvěžující

K autu to jsou už jen asi 4 km a to dáváme na jeden zátah. Tímto naše brdské putování končí a celý víkend jsme si náramně užili.

Na viděnou v Holicích

73! Jakub Letná Praha, Fantomas Krč

[34996] LPD 2018, Expedice ADAM-84, ET-156 Tomáš mobil Roudnice CL-31 29.8.2018 15:08:20

:Článek dobrej, deník na dvě věci ....

» [35016] Re:LPD 2018, Expedice ADAM-84, ET-156 Jakub Letná Praha 30.8.2018 09:46:23
  :Díky Tome :-) máš pravdu, deník na prd. Dal jsem do toho ale vše, takže nic si vyčítat nemůžu. v kategorii neuznaná spojení bych se 14 kusy obsadil 1 místo :-D né vše byla moje chyba. Ale ani tato spojení by výsledek nějak závratně neovlivnila. je fakt, že poslední asi 3 hodiny závodu mi to z baterek dávalo tak max 2W, ale ani to nic neovlivilo. Milana jsem udělal i po skončení závodu, takže je to prostě tím QTH, na kontrolky to bylo všude blízko a to jsou ty body co rozhodují. Příště zase teda raději Krušné hory a klidně kóta, kam se nedá dojet autem. Každopádně bod v seznamu přání - vysílat na CB z nevyššího vrcholu Brd, mám odškrtnuto, ale na nějaké VKV závody se tam určitě vrátím.