CB klub Česká Lípa CL - Charlie Lima CB klub Česká lípa, z.s.
Aktuality

Vyzýváme členy CB klubu Česká Lípa, kteří se na klubovém webu ještě nepřihlásili, aby tak učinili v zájmu řádné informovanosti o dění v klubu. Viz článek o registraci.

Deník Expedice NORDKAP 2008 – 2 část

Kategorie: Expedice Nordkapp 2008, Archiv, Všechny články
Deník Expedice NORDKAP 2008 – 2 část

6.8.2008 11:29:49 - Fousáč Vinice Plzeň CL-51 - Expedice NORDKAPP - mailem zaslal pokračování deníku Fousáč Plzeň, tady ho máte :

5.8.2008

6:30 – vstáváme, snídaně, sušení věcí na sluníčku

8:50 – odjezd z kempu

9:56 – překročení Estonské hranice (máme ujeto 1526km)

Cestou do Tallinu se jede za minimálního provozu po nádherné silnici. Jířa pracuje pouze v zatáčkách a zbytek cesty se za volantem jen veze. Zatáčky se vyskytují v poměrně pravidelných intervalech 15-20 km.

13:00 – příjezd do Tallinu.

Autonavigace nás dovedla naprosto neomylně až do areálu terminálů přepravních společností.

Dle informací načerpaných předem z internetu by v 18:00 měla jet společnost Viking Line, která v tento odpolední čas má nejlacinější sazbu.

13:30 – zakoupeny jízdenky. Veškeré informace souhlasí. Neberou EUR, musíme měnit na EEK.

13:45 – odjíždíme k 250m vzdálené benzince dotankovat nádrže

14:30 – stojíme u turniketu do areálu přístavu

14:45 – regulovčíci nás staví do fronty před trajektem

17:00 – zahájení nakládání

18:00 – odjezd trajektu směrem na Helsinky

Jakmile se dostáváme z přístavu, začíná se i takto velká loď kývat nahoru a dolů, ze strany na stranu, a kdyby jí to nebylo hloupé, tak se možná bude kývat i na koso.

 

image003.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Vlny nejsou zase až tak velké, ale je velice silný vítr. Odhadujeme společnými silami, že vítr dosahuje rychlosti kolem 110 – 130km/h.

 

image004.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Z této fotky to není zase až tak patrné, protožr je pořízena v závětří.

Po venkovní palubě se dá jít jen ve velice velkém předklonu nebo je nutné se držet zábradlí. Uvnitř v kabinách se potácejí pasažéři vracející se z Tallinu. Těžko říci zda je potácení způsobeno kýváním lodi nebo množstvím vypitého alkoholu. My suchozemci jsme se kývali možná ještě více než oni. Na palubě se nám podařilo se poprvé připojit na internet, tak ihned odesíláme Bohoušovi Česká Lípa koncept pro vytvoření článku.

 

image005.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

20:30 – přistáváme v Helsinkách

21:00 – nacházíme místo u dálnice na odpočívadle. KP20ON, N60°32‘52“ E25°11‘02“

 

image006.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

image007.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Stavíme CB, ale je již pozdě, je to zavřené, ale ráno by to mohlo chodit. Fousáč Junior OK1NP a Števo Zvolen OM7KW zprovoznili 80m.